Малювання для найменших

Тема у розділі 'Маленькі бешкетники', створена користувачем yasna, 22 Травень 2010.

  1. yasna

    yasna Well-Known Member

    Знайшла цікавий метод малювання: водою на тротуарі. Дитина було в захваті. І мама теж, бо відмивати художницю не довелося :girl_bye:

    [​IMG]
     
  2. Mira_SH

    Mira_SH Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    а сушити;)? взагалі цікаво можна спробувати, бо дуже любить малювати
     
  3. OxankaF

    OxankaF Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    ще можна дитині крейду дати, теж дитина не замаститься.:girl_bye:
     
    Останнє редагування: 22 Травень 2010
  4. levandivka

    levandivka З яйцями...

    Відповідь: Малювання для найменших

    То у Вас в Запоріжжі може й пасує, а з львівською погодою...
     
  5. yasna

    yasna Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Ми почали малювати з 10 місяців. Разів три-чотири на місяць, на більше моїх нервів не вистачало, бо перш за все фарби були в роті.
    Десь у рік і два місяці малювання почало набувати усвідомленого характеру.Малеча почала сама вибирати фарбу, якою хотіла малювати, а побачивши як я малюю квіточку, мазюкає пензликом, а тоді говорить мені, що намалювала квітку і дає нюхати

    Далі ми навчилися малювати дощик. Якось я недогледіла, і не звернула уваги на слова кап-кап, що доносилися із іншої кімнати, і цей дощик залив мені всі меблі
    Ще навчилися робити відбиток долоньки. Донька намазує самостійно фарбою долоню і прикладає її до паперу. Іноді я допомогаю сильніше притиснути, щоб відбиток був кращий.
    Думаю, що мазюкання фарбою має своє значення для дитини. Це її перші спроби змінювати світ довкола
    [​IMG]
     
  6. НЮША

    НЮША New Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    А якими фарбами найкраще розпочинати перше знайомство з'' мистецтвом''?
     
  7. Cifalius

    Cifalius Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Crayola - як на мене просто супер, пальчикові фарби, олівчики від +1. В-во Польща! Купити можна в магазині "Знайка", "Будинок іграшок"
     
  8. Zoryanazirka

    Zoryanazirka Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Марко малювати дуже любить, особливо фарбами. Колись розмальовувався весь - і волосся і писок, і все що бачив. Тепер вже більше свідомий і малює більш-меньш обережно, і ми перейшли на акварель. Надворі - крейда. Добре що стіни не малюємо
     
  9. Borodinka

    Borodinka Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    А мої малювали і досі часами малюють у ванні - по стіні, ванній і собі, звичайно. Потім самі гарно і чемно змивають і можна починати знову :) !!!
     
  10. НЮША

    НЮША New Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Скажіть,будь-ласка,а де ці магазини знаходяться?
     
  11. Despina

    Despina Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    В нас теж такі були. Але малювали ними не часто і пензликом, а не пальчиками. З власного досвіду, все, що на ручках, відправляється до ротика і хоч на тих фарбах і пише "нон-токсік", мені було незатишно від того, що якась хімія в дитини в ротику.
    Хороша альтернатива для манюнь - це бурячковий і моркв'яний сочки. Ними малювали пальчиками - і з задоволенням
     
  12. yasna

    yasna Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Цікава ідея. Якщо сік змішати з рідким солоним тістом, то вийдуть справжні безпечні фарби!
     
  13. dudja

    dudja New Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Моя донечка також дуже любить малювати. Десь в віці після року я показала їй як тримати правильно олівець і водити по паперу і їй це дуже сподобалося. Спочатку малювала тільки олівцями, а потім чоловік показав фарби, то доня вимагала малювати тільки фарбами. Правда більше було забави вмокати пензлик у воду, руками фарбу ніколи не брала, бо вона в нас дуже "чистюля" як хоч трошки помазано, то зразу біжить мити руки. Я думала, що тими фарбами вся кімната буде розмальована, та помилялася. А тепер так гарно фарбами малює, пензлик миє після кожної фарби, але хоче щоб з нею малювати. На дворі також любить малювати крейдою.
     
  14. mamaMari

    mamaMari New Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Знайшла таку цікаву інформацію в неті:
    У цій статті ми наводимо декілька цікавих образотворчих технік для вас і вашої дитини.

    «
    Я малюю маму...
    »
    Добре б продовжити малювання з натури або малювання по пам'яті (об'єктами для такого зображення можуть стати члени сім'ї, родичі і друзі). Як допоміжний матеріал можуть бути використані фотографії або бесіди про характерні особливості зовнішнього вигляду відсутніх родичів... Наприклад, мама і тато говорять своїй дитині: «Хочеш намалювати свою улюблену бабусю Валю або дідуся Едіка? Я тобі допоможу!» Беруться і розглядаються фотографії. Проводиться бесіда: «Яка бабуся Валя? Яке у неї волосся? Зачіска? Улюблене плаття? Усмішка?» І починається процес співтворчості. Через час можна запропонувати намалювати по пам'яті подружок. «Кого ти сьогодні хочеш намалювати − Марту або Алісу?» − запитує мама у Лізи. Ліза вибирає Алісу (тому що вона гарна). Згадують разом, яка ж Аліса: у неї довге розпущене волосся, карі очі, вона на Новий рік була Снігуронькою. Уже зібрано достатньо деталей, щоб намалювати дівчинку. Коли збереться достатньо малюнків із зображенням родичів і друзів, радимо організувати міні-виставку «Мої рідні і близькі», де по гідності оцінюються перші портрети дошкільника.

    Точковий малюнок
    .
    Дітям подобається все нетрадиційне. Періодично запрошуємо вас знайомити дітей з неординарними методами зображення предметів. Малювання крапками відноситься до незвичайних прийомів. Для реалізації можна узяти фломастер, олівець, поставити його перпендикулярно до білого листа паперу і почати зображати.
    Але краще всього виходять точкові малюнки фарбами. От як це робиться. Сірник, очищений від сірки, туго замотується невеликим шматочком вати і занурюється в густу фарбу. А далі принцип нанесення крапок такий же. Головне, відразу ж зацікавити дитину. Ви підходите з сірником, вже обмотаною ватою, і говорите: «А хочеш, я тобі сьогодні покажу щось дуже цікаве?» Відмови, звичайно, не буде. Важливо потім обговорити з дошкільником, які краще всього предмети можна малювати методом точкового малюнка.

    Поролонові малюнки
    .
    Чомусь ми всі схильні думати, що, якщо малюємо фарбами, то обов'язково і пензликом. Та не тільки. На допомогу може прийти поролон. Радимо зробити з нього найрізноманітніші маленькі геометричні фігурки, а потім прикріпити їх тонким дротом до палички або до олівця (незаточеного). Знаряддя праці вже готове. Тепер його потрібно вмочити в фарбу і методом штампів малювати червоні трикутники, жовті кухлі, зелені квадрати (адже поролон на відміну від вати добре миється). Спочатку діти хаотично малюватимуть геометричні фігури. А потім запропонуєте зробити з них прості орнаменти - спочатку з одного виду фігур, потім з двох, три. Не можна недооцінювати роль орнаментального живопису в естетичному вихованні дітей. І не тільки в естетичному. Малювання орнаментів допомагає дитині оцінювати просторові орієнтири. Часто дошкільникам важко дається декоративне малювання − і як наслідок гасне до цього виду творчості інтерес. А тут на допомогу малюкові приходять готові фігурки, зроблені за допомогою поролону.

    Малювання крейдою
    .
    Дошкільники люблять різноманітність. І це виявляється не тільки у вибиранні засобів зображення (кисть, фломастер, олівець...), але і в так званому робочому місці. Як правило, діти малюють в будинку (удома, в дитячому саду, школі). А як чудово буде вивести їх на простір, ближче до об'ємного навколишнього світу. Ці можливості надають нам звичайна крейда, вугілля. Гладкий асфальт, плитка, каміння − ось та основа, на яку добре лягає крейда й вугілля. Так, асфальт пропонує ємко зображувати сюжети. Їх (якщо немає дощу) можна розвивати наступного дня. А потім по сюжетах складати розповіді. А на керамічних плитках (які деколи в залишках зберігаються де-небудь в коморі) ми рекомендуємо зображати крейдою або вугіллям узори, маленькі предмети. Великі камені (типу валунів) просяться прикрасити їх під зображення голови тварини або під пеньок. Дивлячись що або кого формою камінь нагадує.

    Метод чарівного малюнка
    .
    З нашого досвіду: цей метод дуже люблять і діти, і дорослі. А реалізується він так. Кутом воскової свічки на білому папері малюється зображення (ялиночка, будиночок, а може, цілий сюжет). Потім пензликом, а краще ватою або поролоном, фарба наноситься зверху на все зображення. Унаслідок того, що фарба не лягає на жирне зображення свічкою - малюнок як би з'являється раптово перед очима хлоп'ят, проявляється. Можна такий же ефект отримати, малюючи спочатку канцелярським клеєм або шматочком господарського мила. Ви можете готувати «чарівні листочки», які будуть розфарбовувати діти, не знаючи, що з’явиться. При цьому не останню роль грає підбір фону до предмету. Наприклад, намальованого свічкою сніговика краще закрасити блакитною фарбою, а човник зеленої. Не потрібно турбуватися, якщо при малюванні почнуть кришитися свічки або мило. Це залежить від їх якості.

    Малювання через копіювальний папір
    .
    Зображення через такий папір вимагає від дітей рухів всліпу, на дотик, що теж важливо для розвитку рецепторів і дрібної моторики рук. Копіювальний папір лягає блискучою поверхнею вниз (як це робиться при відбитку на машинці копій), а потім ми показуємо дитині, що, рухаючи по паперу кінчиком нігтя або тупою паличкою, олівцем, можна зобразити які хочеш предмети. Для зручності потрібно білий і копіювальний папір скріпляти або притримувати лівою рукою їх разом. Важливо також не тиснути сильно нігтем або паличкою, а м'яко водити по поверхні копірки. Дітям подобається, що колір ліній, що зображаються, залежить від кольору копірки. Подобається і подальше продовження роботи: адже отриманий малюнок можна обвести, домальовувати, подарувати.

    Колаж
    .
    Саме поняття пояснює сенс даного методу: у нього збираються декілька вищеописаних. Нам в ідеалі здається важливим наступне: добре, коли дошкільник не тільки знайомий з різними прийомами зображення, але і не забуває про них, а до місця використовує, виконуючи задану мету. Наприклад, один з дітей 5-6 років вирішив намалювати літо, і для цього він використовує точковий малюнок (квіти), а сонечко дитина намалює пальцем, фрукти і овочі він виріже з листівок, тканинами зобразить небо і хмари і так далі. Межі вдосконаленню і творчості в образотворчій діяльності немає. Англійський педагог-дослідник Ганна Роговіна рекомендує все, що є під рукою, використовувати для вправ у малюванні: малювати ганчірочкою, паперовою серветкою (складеною багато раз); малювати брудною водою, старою чайною заваркою, кавовою гущею, вичавлюванням з ягід. Корисно, продовжує Роговина, розфарбовувати банки і пляшки, котушки і коробки і так далі Вам, поважані батьки, є з чого вибрати, що взяти до відома і передати своїй дитині. Важливо тільки вирішити свою проблему - організувати куточок творчості і знаходити час для передачі образотворчих знань.


    Розмальовування маленьких камінчиків

    Зрозуміло, найчастіше дитина зображає на папері, рідше на асфальті, плитці, великих каменях. Площинне зображення будинку, дерев, машин, тварин на папері не так вабить, як створення об'ємних власних творінь. У зв'язку з цим використовуються морські камінчики. Вони гладкі, маленькі і мають різну форму. Сама форма камінчика деколи підкаже дитині, який образ у даному випадку створити (а іноді дорослі допоможуть малюкам). Один камінчик краще підмалювати під жабу, інший - під жучка, а з третього вийде чудовий грибок. На камінчик наноситься яскрава густа фарба − і образ готовий. А краще за все закінчити так: після того, як камінчик висохне, покрити його безбарвним лаком. У цьому випадку блищить, яскраво переливається об'ємний жук або жаба, зроблена дитячими руками. Ця іграшка ще не один раз братиме участь в самостійних дитячих іграх і приноситиме чималу користь її господареві.

    Метод пальцевого живопису: малюємо пальцями разом із дитиною

    Ще один із способів зображати навколишній світ: пальцями, долонею, ступнею ноги, а може бути, і підборіддям, носом. Не всі сприймуть таке твердження серйозно. Де ж грань між витівкою і малюванням? А чому, скажіть, ми повинні малювати тільки пензликом або фломастером? Адже рука або окремі пальці − це така підмога. Причому вказівний палець правої руки слухається дитини краще, ніж олівець. Ну, а якщо олівець зламався, пензлик витерся, фломастери скінчилися − а малювати хочеться. Є ще одна причина: іноді тематика просто просить дитячу долоньку або пальчик. Наприклад, малювання дерева дитина краще виконає руками, чим іншими знаряддями. Пальцем він виведе стовбур і гілки, потім (якщо осінь) нанесе на внутрішню сторону руки жовту, зелену, оранжеву фарби і намалює зверху багряно-червоне дерево. Добре, якщо ми навчимо дітей користуватися пальцями рук раціонально: не одним вказівним, а всіма. І ще. Якщо дошкільник вже багато часу провів з фломастерами і олівцями, то він не відразу прийме ваші умови малювати пальцями. Дівчинка Катя (3,5 роки) сказала: «А чому потрібно малювати пальцем, я не хочу». До певної міри вона вже зациклена на традиційності. Крім того, не всі хочуть «бруднити» руки. Наше з вами завдання − познайомити дітей з пальцевим живописом, нагадувати про нього − а вибір нехай залишиться за малюками.
    Метод ниткографії


    Використовують цей метод в основному для дівчаток. Але це не означає, що він непридатний для дітей іншої підлоги. А полягає він у наступному. Спочатку робиться з картону екран розміром 25 х 25 см. На картон наклеюється або оксамитовий папір, або однотонна фланель. До екрана добре б підготувати симпатичний мішечок з набором шерстяних або напівшерстяних ниток різних кольорів. Ви вже, ймовірно, здогадалися? Так, в основі цього методу лежить наступна особливість: до фланелі або оксамитового паперу притягуються ниточки, що мають певний відсоток шерсті. Потрібно тільки прикріплювати їх легкими рухами вказівного пальця. З таких ниток можна готувати цікаві сюжети. Розвивається уява, відчуття смаку. Дівчатка вчаться уміло підбирати кольори. До світлої фланелі підходять одні кольори ниток, а до темної - абсолютно інші. Так починається поступовий шлях до жіночого ремесла, рукоділля.

    Метод монотопії

    Два слова про цей, на жаль, рідко використовуваний метод. І марно. Тому що він таїть у собі немало принадного для дошкільників. Якщо стисло сказати, то це зображення на целофані, яке переноситься потім на папір. Адже цікаво ж. Починаємо на гладкому целофані малювати фарбою за допомогою пензлика, або сірника з ваткою, або пальцем (не треба одноманітності). Фарба повинна бути густою і яскравою. І відразу ж, поки не висохла фарба, перевертаємо целофан зображенням вниз на білий щільний папір і як би промокає малюнок, а потім піднімаємо. Виходить два малюнки. Іноді зображення залишається на целофані, іноді на папері. Але ж можна подарувати один малюнок бабусі, подружці, хворому хлопчикові, сусідові.

    Малювання на мокрому папері

    До недавніх пір вважалося, що малювати можна тільки на сухому папері, адже фарба достатньо розбавлена водою. Але існує цілий ряд предметів, сюжетів, образів, які краще малювати на вологому папері. Потрібна неясність, розпливчатість, наприклад, якщо дитина хоче зобразити наступні теми: «Місто в тумані», «Мені приснилися сни», «Йде дощ», «Нічне місто», «Квіти за занавіскою» і так далі. Нам потрібно навчити дошкільника зробити папір трохи вологим. Якщо папір буде надмірно мокрим − малюнка може взагалі не вийти. Тому ми рекомендуємо намочити в чистій воді грудочку вати, віджати її і провести або по всьому листу паперу, або тільки по окремій частині. І папір готовий до відтворення пливучих образів.

    Тканинні зображення

    Напевно, здебільшого дівчатка люблять возитися з шматочками тканин. Вони їх «перуть», завертають ляльок, гладять і так далі. Але ж тканини − це прекрасна сировина для зображення. Значить, у мішечок ми збираємо залишки різних тканин. Стане в нагоді, як мовиться, і ситець, і парча. Дуже важливо на конкретних прикладах показати дівчаткам, як малюнок на тканині може допомогти зобразити в сюжеті щось дуже яскраво і в той же самий час легко. Наведемо декілька прикладів. Так, на одній з тканин зображені квіти. Ми їх вирізаємо по контуру, наклеюємо (тільки клейстером або іншим хорошим клеєм), а потім підмальовували стіл або вазу. Виходить ємке барвисте зображення. Бувають тканини, які можуть добре послужити як будиночок або тулуб тварини, або красива парасолька, або шапочка для ляльки, або сумочки.

    Об'ємна аплікація

    Очевидно, що діти люблять займатися аплікацією: вирізати що-небудь і наклеювати, отримуючи від самого процесу масу задоволення. І потрібно створювати їм всі умови. Разом з площинною аплікацією навчити їх робити об'ємну: об'ємна краще сприймається дошкільником і реалістичніше відображає навколишній світ. З метою отримання такого зображення потрібно добре пом'яти в дитячих руках кольоровий папір, потім злегка розпрямити і вирізувати необхідну форму. Після чого легенько наклеїти і у разі потреби домальовувати окремі деталі олівцем або фломастером. Зробіть, наприклад, так любиму дітьми черепашку. Помніть коричневий папір, злегка розпрямте, виріжте овальну форму і наклейте, а потім підмалюйте голову і ноги.

    Розвиток дитячої творчості: малюємо за допомогою листівок

    Насправді, майже в кожному будинку зберігається маса старих листівок. Переберіть разом з дітьми старі листівки, навчіть вирізати потрібні образи і наклеювати до місця, в сюжет. Яскраве фабричне зображення предметів і явищ додасть навіть найпростішому невитіюватому малюнку цілком художнє оздоблення. Хіба може трьох-, чотирьох- і навіть п'ятирічна дитина намалювати собаку і жука? Ні. Але до собачки і жучка віна домальовує сонечко, дощик і буде дуже рада. Або якщо ми разом з дітьми виріжемо з листівки і наклеїмо казковий будиночок з бабусею у віконці, то дошкільник, орієнтуючись на свою уяву, знання казок і образотворчі навички, безперечно, домальовує щось до нього.

    Учимося робити фон

    Зазвичай діти малюють на білому папері. Так яскравіше видно. Так швидше. Але деякі сюжети вимагають фону. І, треба сказати, на зробленому заздалегідь фоні краще виглядають усі дитячі роботи. Тому навчимо дітей робити фон. Добре, якщо вони будуть самостійно, до ситуації вирішувати, коли він потрібний, а коли потрібний просто білий папір. Багато дітей роблять фон пензликом, до того ж звичайним, маленьким. Виходить довго і нерівно. Діти при цьому нетерпляче нервують. Хоча є простій і надійний спосіб: робити фон ватою або шматком поролону, змоченим у воді і фарбі.
    Атож, успіхів вам і вашій дитині!
     
  15. oliv

    oliv Active Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    А я на початок купила килимок Aqua Doodle, щоб поки дитина навчиться тримати фломастер, пензлик в руках і по всьому ним мазюкати, можна було б чистенько малювати водичкою. Ну до шедеврів ще далеко, але щось трохи пацькає... Але найбільше поки йому подобається по ньому ніжками топтатися... Або йти з водним маркером і малювати де-інде, але не на килимку :) Ну але будемо вчитися, бо то лише два перші дні, як він у нас...
     
  16. Відповідь: Малювання для найменших

    Підкажіть, де можна знайти такий килимок? Щось мені в очі не кидався
     
  17. oliv

    oliv Active Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    Я довго шукала, щось їх не було... Але вже з"явилися. Я купила в Будинку іграшок в Опера-пасажі, там були і маленькі 53*53, і великі 80*80 (я взяла великий, він ще має штампики-фігурки, до яких додається губка, що змочується водою і так наче печаточки можна робити ними на килимку, по краю килимка нанесений алфавіт та цифри, які можна обводити тим водним маркером). Також вже є в Антошках, але поки лише маленькі і в Пелікані на Городоцькій був маленький
     
  18. zetta

    zetta Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    i ми малюем, багато всюди при чому...доня дуже любить то дiло )) зберiаю ii творiння.
     
  19. Bogdanka

    Bogdanka Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    купили ми вчора фломікі і пасту для ліпки від року Крайоли. Фломастери - то моя мечьта, як я раніше не здогааась? нам на вулиці вже давно звертаютьь увагу на пописані руконоги кульковою ручкою. А тут - дитина випакувала фломастери, спочатку зробила традиційну процедуру - надцять раз випакувала фломастери з коробки і запакувала назад), а потім обмалювалась ВСЯ зелено-чорно-червоно...))))) - і сміх і зло) - але ніц - в ванній під душом, якого ми вже з часу моря не боїмось зовсім все за хвилю стекло, моїй радості меж не було - думаю, іди дитино, малюй далі)
    Що ми малюємо. Софія малює круги. Все в круглих формах. Тобто якщо ми разом пробуємо щось малювати, відразу автоматом злиться неймовірно і все навколо іде на фіг, тому наразі в нас соло - я купила 2 альбоми і ми одночасно малюємо - я в свому, вона в свому. Так їй подобається набагато більше. До якогось певного кольору страсті нема поки, хіба трішки зелений)
     
  20. yasna

    yasna Well-Known Member

    Відповідь: Малювання для найменших

    [​IMG] [​IMG]

    ми фарби приловчилися робити самі
    розмішую харчовий барвник у воді. додаю муки до потрібної густоти.
    такими фарбами пензликом не помалюєш, але їх можна розмазувати ручками, вони не розтікаються між пальцями, їх можна помацати, зручно робити відбитки ручками, ніжками, паралоновою губкою.
    коли фарби змішуються, то кольри між собою не сполучаються, а виходять прикольні плямки різних кольорів.
    малій дуже подобається готувати фарби разом, розмішувати муку, переливати у блюдця.
    ну і не прив"язаний до канцтоварів.