Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем dieSonne, 1 Жовтень 2014.

  1. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Менi теж дуже iмпонує БеркоШКО, і я теж хочу на каву)) в тій групі на фб про зміну парадигми занадто науково для мене. Я б хотіла простіше про це поспілкуватись.
     
  2. Sera

    Sera Я хотіла не зовсім так. Та це те, що я хотіла.

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Та власне, що небайдуже.
    Я просто маю хороші приклади навчання дітей вдома(не в Україні) і поговоривши з мамами цих діток я бачу, що до років так 10 взагалі немає чого про школу говорити.
    Мама з татом, які розуміють НАЩО то сі здало+хороша няня-гувернантка+фінанси на гуртки і інд.підхід- і все.
    Сама хотіла таку школу створювати, мала ідеї і підтримку. Та наразі бачу, що то явно зарано.
    Тео підросте- тоді думати буду.
    Для мене оте віддавання малих дітей в школу(навіть ідеальну)- не є зрозумілим і необхідним.
    Все з досвіду знайомих пишу.

    ---------- Додано в 23:25 ---------- Попередній допис був написаний в 23:24 ----------

    Я от ЗА зняття квартири під тусовку.
    Ну ото як були ігрові групи.
    А туди вже можна кликати якихось цікавих лекторів.
    Та це явно не режим, розклад і т.д.
     
  3. Kandya

    Kandya Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    у мене школа саме такою і була. і це звичайна середня львівська школа. Просто навіть у найідеальнішій школі комусь буде зле. Має бути мотиваці ходити до школи.
    У мене завжди вона була:

    * в молодших класах мені подобалось вчитись, писати, а особливо -- перевіряти свої вже списані зошити. Я думала, що буду вчителькою і завжди мусила мати червону ручку

    * в середній школі мені подобалось позакласне життя. Я ьрала участь у різних виставах, конкурсах і була школьною звєздою

    * а в старшій школі я хотіла йти до школи, бо там був Він. Він завжди був різним і ніколи не знав про моє існування, але тоді я керувалась правилом "любов вмирає, коли починає говорити", тому ця вічна закоханість у когось не заважала мені ще й добре вчитись.

    Немає ідеальної школи. Мусять бути стимули туди ходити. І або діти самі собі ці стимули придумують, або їм допомагають батьки
     
  4. Sera

    Sera Я хотіла не зовсім так. Та це те, що я хотіла.

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Ото власне.
    А от вивчати навколишнє середовище- у діток в крові. Їм головне тут не заважати.
    І школа тут ні до чого.

    Я от ще бачу, що у нас різні цілі на навчання.
    У мене вони інші ніж у тих, кому потрібно дитину водити в школу.

    До речі-я б поговорила про цілі.
     
  5. Kandya

    Kandya Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    ну в мене до школи і системи теж є багато запитань. Наприклад, я не вважаю, що моя дитина повинна вчити все те, що є в програмі. І вона не буде цього вчити. Бо і я не вчила. що мені зможе зробити вчителька? Поставити дитині погану оцінку? Головний оцінювач знань -- я, а не вчитель. І якщо я вважаю, що цього достатньо, значить достатньо. І я сумніваюсь, що якийсь педагог захоче зі мною сперечатись
     
  6. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    мені також, тобто я розумію про що вони, але це на жаль, на дуже далеку перспективу розраховано, а малий в школу з вересня, старший має реальні нахили до кількох наук і я хочу це поглиблювати, то ж я вирішила спрямувати свої зусилля в інше русло, туди де я реально можу вплинути, маю досвід і відчуття, тобто самій змінити парадигму в межам приватної школи :)

    щоб це зрозуміти, потрібно працювати з більшою кількістю дітей і розуміти, що їх чекає в житті. Плюс знати трохи фізіологію, бо є речі, які якщо не почати закладати в ранньому віці, потім буде пізно. Наприклад вивчення мов, базу під математику, тобто якщо ми ці структури не розвинемо, не дамо дітям відповідні ігри та матеріал, необхідні вправи для закріплення тих навичок, то в віці 10-12 років це нереально буде для них, бо мозок вже розвинеться на тому, що було до того. Це дуже важливо закладати структуру. Це пов'язане з фізіологією та розвитком пам'яті.

    мені, на жаль, тусовка не підійде.

    Самі діти собі їх не придумають, потрібно їх змотивувати, хоча й це не завжди працює. Мої малі брокколі як не їли, так і не їдять, не дивлячись на мої розповіді про корисність і т.д. І будь-яка мотивація з мого боку не діє. Воно їм просто не смачне. Так само школа. Навіть в ідеальній школі, будуть для одних дітей супер-цікавими одні предмети і нудними інші, бо ж ми усі різні. Під ідеальною школою, окрім відносини дитина-школа, мала на увазі частково і формальні речі: предмети, вчителі, наповненість класів, оцінювання чи його відсутність, саму структуру школи, її роботи, режим, позакласне життя в межах одного приміщення тощо. Частково ви вже дали відповідь на моє запитання. Але я не почула того, що найбільше чекала - запит на якісну освіту. Менше предметів, вища якість навчання, через заглиблення, дослідження, різні проекти. Я хочу, щоб мої діти вчилися в школі, яка дасть якісні знання, практичні та сучасні. В нас навіть в більшості приватних шкіл того нема. Знайомих малий в приватній школі, ходить до репетитора з англійської. Та це ж маразм... Дітей мають вчити професіонали а не вчителі широкого профілю, так як це є в Афінах (приватна школа в Києві). Я може не надто чітко сформулювала тему, бо не маю багато часу писати і перечитувати написане, але вже складаю для себе певну картину. Це не має бути ультраоригінальнасупермегаіншанайкращаі самасамашколазпуперкрутимиметодиками. Це має бути школа яка реально дає знання, вчить застосовувати їх в житті, в практичній діяльності. Це має бути школа комфортного та якісного навчання. Десь так. І ще, школа повноцінна. Ніяких так кімната на годину, до 4 класу, і 5 дітей в класі (не 30 і не 5). Хто хоче щось схоже запрошую на каву, але давайте списуватися вже в приваті і обговорювати місце зустрічі для подальших бесід.
     
  7. Sera

    Sera Я хотіла не зовсім так. Та це те, що я хотіла.

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Ну я бачу геть інакшу картину.
    Математика- вона повсюди.
    А мови- їх набагато легше і природніше вчити в подорожах і з людьми-носіями в вільному спілкуванню.
    У мене одне питання- для чого?
    Ви давали собі відповідь- для чого дітям мати такі знання?
    Яка кінцева мета?
    А чому можете підказати?
    Мені реально цікаво.
     
  8. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Плюс мільйон вам, я теж так це бачу. І теж вважаю, що основи потрібно закласти в ранньому віці. Ви педагог? Маєте якусь освіту, крім того стандартного, що дають наші ВИШі?

    А все ж, яку методику Ви б взяли за основу? Наскільки я знаю, то формально освітній заклад все одно має йти в ногу з державними програмами, інакше не буде ліцензії, тобто дитині паралельно треба бути на екстернаті в державній школі.

    Пишіть ще й тут. Я не маю ані педагогічної освіти, ані особливих талантів до роботи з дітьми, то на каві буду не корисна, а читати цікаво:)
     
  9. Orman

    Orman Модератор-бомба

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    довго сміялась. Ти мама - все в тебе є.

    ---------- Додано в 11:26 ---------- Попередній допис був написаний в 11:22 ----------

    та ну
    за часів Мендєлєєва, Енйштейна, Черчіля вчити математику і мови починали найраніше в 11 років
    за часів Евкліда і Піфагора - ще пізніше

    і нічо дивіться ми їх напрацюваннями до цього часу користуємось

    Свєта в тебе в жж колись гарний пост був на тему, що коли там розвивається.

    ну і фізіологія розвитку пам'яті - терра майже інкогніта, я б так безапеляційно не казала
     
  10. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Ось!
    Я згадую себе в школі - як тільки мені ставало цікаво, як тільки з*являлось бажання щось взнати краще, чи то розглядання зрізів в мікроскоп ( один на 2-3 дітей, та ще і вкластись треба в урок, а то і менше, бо ж ще і зошиті писанина потрібна, бо потім перевірятимуть, вчитель дитину, бо вчителя потім згори перевірять). Чи то про історію, коли я додаткових матеріалах знайшла описи з часів голодомору і жахнулась просто, зацікавило що і чому, але за програмою вже наступна тема має бути. І крім історії ще купа предметів, які треба вчити, бо програма. Або реферат на тему альтернативного бачення періоду Золотої Орди, який вчителька прослухала швиденько-швиденько, бо ж ще купу всього треба встигнути, а там в неї ще інші групи.
    Я розумію зараз, що тоді багато дітей навіть не починали вникати в науку - бо для чого, якщо і так нікого не цікавить , що тим дітям цікаво і перервуть на самому цікавому місці. Бо треба, бо програма.
    З другого боку діти різні, може комусь справді підходить отаке "трохи тут, трохи там", щоб не скучно було.
    До речі, після прочитання "Енн з Зелених дахів" я ще більше задумалась про різновікові групи. Коли менші вчаться при старших.
     
    Останнє редагування: 26 Листопад 2014
  11. irushka

    irushka Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

     
  12. dieSonne

    dieSonne Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Я знаю про сучасні ультрамодні тенденцій про те, що нічого в житті для щастя окрім самого щастя не потрібно, я також нічого іншого не потребую, я взагалі можна сказати аскет певною мірою.
    Але є й інше, дуже цікаве життя, глибше. Де крім метеликів, травички, котиків і песиків, яких також потрібно включати в програми для рахування, порівняння, дослідження і спостереження, є реальна, просто фантастично цікава наука!
    Мене і моїх малих пре від того. Мікроскопи, телескопи, фізичні та хімічні дослідження, майстрування. Це все потрібно пережити, не вчити, а реально пережити. В школі вчителі вчать. Школа, яку я хочу має пропонувати дітям переживати це все, садити квіточки, доглядати тваринок, досліджувати мікросвіт, досліджувати нанотехнології, можливості 3D-моделювання. Все, що найцікавіше. Головне дітям запропонувати, і прислуховуватися до їхніх запитів, а далі можна ускладнювати і поглиблювати. Я не розумію, що ви намагаєтеся почути, що знання дітям не потрібні? Ні, знання потрібні. Просто інше питання, які знання? Ті, які виходять з інтересів дитини, а звідки дитина знає про свої інтереси, їх формує оточення дитини, те, що оточує. Якщо б Ньютона не оточували яблука, то хто знає чи він відкрив би силу земного тяжіння, але він думав про це і до того, його мислення було відкрите для цього.


    На щастя, ні. Я за фахом історик, етнолог і ще трохи соціолог. Але вже більш як 5 років працюю з дітками у власній студії розвитку. Трохи досвіду є, а ще є велике розуміння, що як і для чого. Просто не маю часу і можливості це все розписати і описати, тому не всі розуміють, що я маю на увазі. Буду пробувати тут потрошки розгортати тему і своє бачення.


    не буду сперечатися. Почитайте біографії перерахованих вами людей, і скажіть, чи там випадково не було спеціально створеного середовища, в якому ті діти розвинулися до таких талантів? Середовище визначальне в розвитку, і навіть якщо ми копнемо в історії відомих людей з найбідніших сімей, де згідно з нашим міркам можна вважати умов не було взагалі, завжди в біографії знайдеться якась така тьотя, дядя чи випадок, який зіграв вирішальну роль в його житті.
    І так, ми користуємося їхніми здобутками, але ж це не означає, що варто зупинитися і користати лише з того що є. Ми ж проти споживацького суспільства, нє? Чи будемо чекати коли хтось нам придумає? Тим хтосьом мають стати наші діти, чому б не дати їм можливості стати піфагорами майбутнього :)

    ---------- Додано в 14:12 ---------- Попередній допис був написаний в 14:11 ----------



    ---------- Додано в 14:27 ---------- Попередній допис був написаний в 14:12 ----------

    Зараз плануються зміни в державній освітній політиці, і згідно нової реформи, школа зможе самостійно обирати програми, підручники і т.д. Тобто декларується повна децентралізація школи. Якщо буде так, то проблем нема взагалі. Хоча я без програми працювати не почну. Багато державних програм є нормальними, вони просто перенасичені, і вчитель не встигає заглиблювати дітей в теми. Окрім того, програма позбавляє вчителя творчого підходу, вчитель не може без неї, звикає, і зникає нестандартне мислення, виключаться імпровізація, без чого зацікавити дітей практично не можливо. Програму можна взяти за основу, викинути все зайве і несуттєве, додати щось нове і цікаве, і обов'язково - оживити її. Діти мають самі отримати знання, вони мають бути впевненими, що вони самі дійшли до того, потрібно дати їм пережити це, і зробити висновки. Таким мають займатися ті, хто має реальне чуття, вміє віртуозно подавати матеріал і занурювати дітей в нього. Це реально, але людей, які вміють це робити дуже мало. Тобто найперша та найбільша проблема - віртуози своєї справи. Не люблю термін педагоги. Краще вже тоді вчителі. Хоча в моїй ідеальній школі мають бути наставники а не вчителі, бо дитина може і має сама вчитися, наставник лише спрямовує, підштовхує, а де потрібно - бере за руку й веде.
     
  13. Анута

    Анута Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?



    я згідна, що мозок малечі як губка. Він вбирає в себе всю інфу, йому все цікаво. Але оте перенасичення того дитячого мозку інфою мене реально напрягає. В мене таке враження, що набивання мозку інфою (тобто його так би мовити підсилений розвиток) скажеться на чомусь іншому, наприклад фізичному чи психологічному розвитку. Тобто перерозвиток в одному місці спровокує деградацію в чомусь іншому...

    Спілкувалась по роботі з однією клієнткою, уточнювала коли вона буде вдома.
    Ой, я буду в обід півгодини. Бо в мене двоє дітей. Ви розумієте, двоє дітей!!! Ми постійно протягом дня зайняті. Ми вранці їдемо на той гурток, потім звідти на там-той, потім на півгодини додому поїсти і біжимо ділі на гурток того, а після того ще той... І так щодня...

    Моя позиція, що це потрібно батькам, а не дитині. Батьки в дітях реалізовують те, що хотіли б для себе. Мені здається, що дитині того не потрібно. Тому я вже з шкільного навчання попустилась, знизила планку вимог до малого. Мені не потрібен відмінник в понятті нинішньої освіти, мені потрібна здорова фізично та морально дитина, яка має свою думку, свої зацікавлення і т.д.

    А ви як вважаєте?
     
  14. нталька

    нталька Well-Known Member

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Коли надходив час для старшого до школи, я була в паніці. Мені так хотілося знайти те місце, де будуть зацікавлювати, а не змушувати, куди дитина хотітиме йти щодня. Як я не хотіла тої рутини, тих дурних стандартів... Мирюся з тим, що є. Розповідаю, що не є важливими для мене його майбутні оцінки, а лиш його вміння. Мушу пояснювати чому вчитель кричить на дітей. ((
    І тут така тема... Може для меншої відкриються інші варіанти.
     
  15. Orman

    Orman Модератор-бомба

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Амінь

    середовище, а не вік.

    *я не сваритися/сперечатися з вами намагаюся. Я теж хочу школу майбутнього.*

    отако пишу і бачу, що для мене школа майбутнього - це школа минулого.

    ---------- Додано в 17:03 ---------- Попередній допис був написаний в 16:56 ----------

    отут і розбіжність. Мені не конче Піфагора. Хай будуть щасливими.
    я таке і не казала. Хоча я і не спішу. Прогрес заради прогресу - сумнівна радість.

    і знову - основна думка мого посту була про те що нема вікових рамок в які треба встигнути впихнути певні знання (основи, не основи - не суть).
     
  16. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Ну а чого смієшся? Я ще в універі на педпрактиці зрозуміла, що пояснити добре предмет не вмію. При тому, що сама розумію його прекрасно, а знайти потрібних слів, щоб донести до студентів, не могла. Хоча, загалом сам процес і мені, і їм подобався. Як мама я можу дати своїм дітям багато, але фізики і хімії не поясню. При тому думаю, як ді Зонне, що школа має бути школою і давати знання. Знання, а не купу непотребу, який просто з'їдає час і вбиває бажання думати.
     
  17. Sera

    Sera Я хотіла не зовсім так. Та це те, що я хотіла.

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    Я так і не побачила відповіді на своє питання.
    Та суть я зрозуміла.
    Не в образу, та ви і далі про звичайну школу. про систему.
    Я- несистемна і дитині цього не хочу.

    P.S.:як хтось думає як і я- пишіть в пп.
    Разом цікавіше).
     
  18. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    А я бачу школу не джерелом знань (готових фактів), а плацдармом для розвитку - навчитись вчитись, шукати відповіді.
     
  19. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?

    То вже треба просто узгоджувати терміни:) Бо для мене "знання" не дорівнює "готові факти".
    Згадую свою першу пару на мех-маті.
    - Скільки буде 2 на 2?
    - иии, чотири.
    - Доведіть.
    Як мені подобалося там вчитися, хоч і важко було.
     
  20. сніжна

    сніжна Кішка, яка "сама по собі"

    Відповідь: Школа майбутнього/ідеальна школа. Яка вона?