Школа: влаштування і наука (2)

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем Myroslava82, 9 Листопад 2013.

  1. Lyudvig

    Lyudvig Добра не пам’ятаю, зла не забуваю.

    Щодо оцінювання в школі...
    Мій старший цього року першокурсник, бюджетник в ЛНУ (комп‘ютерні науки на базі прикладної математики). До чого це я? А, в школі з алгебри і геометрії -7,8; українська мова і література -7, 8; англійська -7. ЗНО- 10,10, 11(англ.) При тому, що до 11 бракнуло по 1 балу. Я ніколи не гналась за оцінками і не штормила його за це, бо таки я була права і це не показник. В них в класі злетіли дві медалістки, бо написали ЗНО нижче 10, і одна з золотої отримала срібну.
    Я ще підходила на протязі року до вчительки англ. і питала, чому в нього така низька оцінка, невже він не знає предмету, мені відповіли, що знає, але немає зошита, за зошит 1 в журналі, все, ось, що вчителю потрібно: зошит...
    А ще вчитель з математики взагалі радила мені, щоб він не здавав математику, а історію, бо не здасть :girl_in_dreams:
     
    Останнє редагування: 28 Березень 2019
    • Подобається Подобається x 5
    • Зе бест! Зе бест! x 4
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  2. mazepynka

    mazepynka Well-Known Member

    Наша вчителька впровадила тихе читання. Ми приходимо о 8.45 і до 9.00 діти самостійно читають свої книжечки й потім у ранковому колі діляться прочитаним. Вч. каже, що це їх врівноважує, заспокоює перед уроками і налаштовує на навчання:good2:
     
    • Подобається Подобається x 3
  3. mazepynka

    mazepynka Well-Known Member

    Особисто вчителю зошит, думаю, не потрібний, але в журналі з укр. мови, англ. мови та деяких ін предметів є обов"язкова щомісячна графа для виставлення оцінок усім учням за цей-таки зошит і вона впливає на оцінку за півріччя/рік. Оцінювання знань, звісно, першочергове, але на уроці хтось активний, працює, конспектує, а хтось демонстративно малює коники чи "сидить у телефоні" , а контр. тест може написати на 12, н-д, тому річна - це сукупна оцінка.
     
  4. Lyudvig

    Lyudvig Добра не пам’ятаю, зла не забуваю.

    Та я все розумію і притензії не до вчителя, а до системи в цілому, яка оцінює не знання, а послідовність чи сукупність дій. Тому зациклюватись на оцінках-це останнє, на що я звертаю своїм дітям увагу. Я взагалі дозволю їм вибирати улюблені предмети і по них же веду контроль знань.
     
    • Подобається Подобається x 2
  5. mazepynka

    mazepynka Well-Known Member

    @Khrystik, тут напевне, питання безпосередньо впливає чи опосередковано, бо оцінка за зошит + поточні оцінки + оцінка за кр = тематичній, а з кількох тематичних виводиться семестрова. Чи тепер ні?
     
  6. Khrystik

    Khrystik Хороша дівчинка :)

    в нас оцінка за зошит не враховується взагалі.
    зошит - особиста власність учня. по великому рахунку, як хоче, так його і веде. принаймі мені так логіка підказує)
    але я ще з*Ясую це питання достеменно. чи це на рівні школи рішення чи загальні рекомендації.
     
  7. Kroshka Enot

    Kroshka Enot Well-Known Member

    Я не вчитель, і з учнів - племінниця в першому класі.
    Але отак думка збоку: яка різниця, чи є зошит і скільки часу (і як старанно) дитина працює над темою? Є різні діти, і різні схильності до різних предметів.
    З тією з іноземною мовою - що головне?
    Вміти порозумітися з іноземцем, чи продемонструвати цьому іноземцю каліграфічно заповнений зошит без помарок?
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  8. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    З одного боку - так, головне, щоб дитина в результаті орієнтувалася в предметі. З іншого - ну що то за повальне розгельдяйство? Ну не всі будуть творчими людьми. Декому в тому житті працювати з тоннами інформації, тримати в порядку документи. Ну уявіть собі лише адвоката, який прийшов на засідання без паперів і такий: "та йой, я все пам'ятаю, зараз вам тут за 5 хвилин розкладу поличках, а там з паперами потім розберемося". І я то пишу, як страшенна розґельдяйка. В мене в школі єдині проблеми - це були проблеми з неорганізованістю і лінтяйством. В універі теж. І воно мені в житті дуже заважає. Так, я можу легко освоїти нову інформацію, можу аналізувати, я грамотна і ерудована (а головне- дуже скромна, гг), але як тільки мова заходить про те, щоб навести порядок в документах чи матеріалах - всьоооо, мені сміливо ставте "1". Може воно й неефективно (тим більше всі зараз говорять, що шкільні оцінки ні на що не впливають - хз, в мій час впливали ще), але як тоді вчити дітей якоїсь відповідальності за поточні справи? І я сумніваюся, що в універі проблема зникне.
    Моя мала така сама розтяпа. В рюкзаку без пса-шукача щось знайти неможливо. Зошити постійно забуваються, книжки губляться, чорнило раптом закінчується (по факту теж губиться). Теж певно буде одиниці хапати в середній школі. А може таки навчиться якоїсь акуратності.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 5
    • Подобається Подобається x 1
  9. Shapokliak

    Shapokliak Well-Known Member

    Вчора саме була на зборах, то вчителі казали, що:
    1 ) оцінка за зошит вже не впливає на підсумкову;
    2 ) зошити вони перевіряти мусять і оцінку за те виставляють. Треба таки бачити, як виконує / чи виконує дитина домашнє завдання, чи працює в класі. І якісь там копійки за перевірку зошитів доплачуються, і те питання перевіряється...
    І погоджуюся з попереднім дописом - зошит не самоціль, але якийсь порядок і система в навчанні має бути. Може бути не зовсім каліграфічно/ охайно , але завдання мають виконуватись. На роботі теж не всі завдання однаково подобаються, але ж виконувати треба все згідно посадових обов'язків. І давати аж стільки "волі" учню середньої школи, щоб дозволяв собі не вести зошита, то (на мою думку) робити тій дитині "ведмежу" послугу.
     
    Останнє редагування: 29 Березень 2019
    • Погоджуюся Погоджуюся x 4
    • Подобається Подобається x 1
  10. Kroshka Enot

    Kroshka Enot Well-Known Member

    Бачте, видно, що кому болить :girl_haha:
    Бо я, до прикладу, законтрольована педантка.
    Я завжди знаю, скільки грошей в мене в гаманці і якими купюрами вони вискладані (по номіналу, і обличчями - в одну сторону, до речі :girl_crazy:).
    Я легко знайду в своїй електронці необхідний мені лист дво-річної давності від разового відправника.
    Працювати зі мною в процесі обміну документами - одне задоволення (я фізично не витримую (і вважаю таке неповагою до чужого часу), коли клієнт мені скидає 100500 файлів з кодовими назвами scan001-...-scan100500, і перед тим, як передати документи в роботу іншим підрозділам я той весь бардак досить швидко систематизую і посортую.

    ПРи цьому я теж
    :girl_crazy:
    Але, мені важко швидко зорієнтуватися в ситуації, коли щось йде не за (моїм) планом.
    Мені складно даються рішення, коли ситуація вимагає вміння миттєво оцінити обстановку.
    І я не вмію "викручуватися".

    А такі вміння, на мою скромну думку, більше би згодилися, ніж вміння сортувати папочки в електронних каталогах.
    Для сортування папочок можна найняти секретаря.
     
    • Подобається Подобається x 2
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
  11. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Во! А де взяти секретаря, якщо всі будуть розґельдяями з двома вищими освітами?:girl_crazy:
    Вміння викручуватися не прямо залежить. Маю куму-акуратистку, а викрутиться з будь-якої позаштатної ситуації. Я так не зможу, хоч і партачу всюди. А я ще собі згадала, як то файно читати код (ну бо популярна професія зараз) за розґельдяєм. Я колись сама писала і потім довго розбиралася, що ж то там таке геніальне написано. Бо ліііінь було комент додати. А коли кілька людей в команді, то хоч плач. Ну тобто я прихильник того, щоб школа наполягала на хоча б елементарній акуратності в поточних справах. А що вже з того вийде, то інше питання.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 4
    • Подобається Подобається x 2
  12. mazepynka

    mazepynka Well-Known Member

    @Kroshka Enot, теоретично це може бути й так, але завжди ж є завдання, які виконуються в зошиті. Уявіть, що 20 з 30 учнів прийшли без зошитів, а дехто ще й без підручника. На що перетвориться урок? Усі шукатимуть, позичатимуть, вириватимуть той клаптик паперу аж ніяк не мовчки, потім вирішуватимуть хто до кого пересяде, бо нема підручника. А хтось ще 100% не має ручки, олівця чи лінійки, а комусь просто це не потрібно, бо не пригодиться в житті і він не писатиме. Скільки часу з 40хв залишиться на реальне навчання?
    Як на мене, то зошит, підручник, ручка.... на уроці - це як скрипка для музиканта. Він може бути і геніальним, але хто він без свого інструмента.
     
    Останнє редагування: 29 Березень 2019
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
    • Подобається Подобається x 2
  13. Kroshka Enot

    Kroshka Enot Well-Known Member

    Так і я ж не за анархію.
    Просто має бути якийсь розумний паритет.
    В плані, якщо дитина випадково-разово забула зошит чи підручник, чи треба її за це жорстко карати одиницею в журналі, яка потім вплине на квартальну (чи які зараз періоди) оцінку?
    тут згідна.
    З точки зору - дати раду з цілим класом - однозначно.

    Але, на мою думку, тут не дітей тре "строїти" а глобальний підхід змінювати.

    Умовно, одній дитині, щоб запам"ятати англійські іменники, тре їх прописати в зошиті; другій - подивитись мульт-послухати, як ці слова вимовляються; третій дитині допоможе тільки проговорювання, і так далі (я спрощую, для розуміння).
    І ясно, що "сортувати" дітей в групи за цією однакою - нереально, та й не потрібно.

    При цьому бізнес-тренерів, які навчають дорослих, готують, як правильно продемонструвати авторитет, щоб зрілі, успішні дорослі люди повірили тобі; як тримати увагу аудиторії , як подавати інфу так, щоб КОЖНОМУ в групі дійшло (і при цьому це було цікаво), як зісканувати "складних" учасників і дати з ними раду. І ще купу іншого має вміти бізнес-тренер.
    Бо попит на його послуги прямо пропорційно залежить від корисного результату, який отримає той, хто заплатив за навчання.

    А, ну і обговорити очікування з замовником і учасниками групи - те, без чого приступати до навчання немає змісту.

    Чому таке не можна впроваджувати в навчанні дітей?

    Знаю-знаю, не в наших умовах , коли в класі 30+ учнів, і 1 вчителька.
     
    • Подобається Подобається x 1
  14. Orman

    Orman Модератор-бомба

    Ти не повіриш, але є люди яким от в кайф оці папери перескладувати, сортувати, організовуват - тому не переживай, буде в Юстини секретар.

    Я вмію і посортувати папери і викрутитися. І те і те роблю добре. Я думаю це властивості психіки, а не через те що в школі (!) вчили зошит вести.

    Я за рівновагу. Писати на туалетному папері і носити в кишенях не треба, але як дитина веде нотатки - її справа. Головне що веде і може з ними дати раду. Варіанти ведення можна запропонувати. І взагалі, я тому й виступаю за різні види освіти щоб хто хоче вискладував папери і відступав чотири клітинки, а хто хоче - малював картинки піктограми.
    --- дописи об"єднано, 29 Березень 2019 ---
    @mazepynka ви перекладаєте із здорової голови на систему шкільної освіти. Діти не винні що система таким чином вибудувана (і вчителька теж). Але тоді варто не в прокрустове ложе всіх вкладати, а ще ліжечок різних розмірів і форм навколо поставити.
     
    Останнє редагування: 29 Березень 2019
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
  15. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Так жи ш пишуть, що шкільні оцінки ні на що теперка не впливають. Я не знаю, буду знати через пару років, якщо нічого не зміниться. Взагалі я писала вище: каже наша вчителька, що дітям байдуже до її двійок з виховною метою. Думаю, не в останню чергу тому, що багато батьки говорять про те, що "ті оцінки і так ні на що не впливають". І я от вчителям не заздрю. З одного боку їх пиляють, бо "ніц тих дітий навчити не вміют", з іншого боку позбавляють їх будь-якого впливу. А діти - то такі істоти протестно-орієнтовані, вони люблять бушувати і робити маленькі революції, особливо, якщо їм за то нічого не буде. Чи є зміст всім однаково чемно заповнювати зошити, то питання спірне (я думаю, що нема). Але як тоді організувати процес навчання, контролю і т.п. - загадка. Даю гарантію, що навіть, якщо дозволити кожному учню на його вибір писати в зошиті/в блокнотику/ на туалетному папері, знайдеться парочка найрозумніших, які скажуть "мені в одному місці ваші правила, я писати не хочу взагалі і нічого мені не буде".
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
    • Подобається Подобається x 1
    • Смішно Смішно x 1
    • Оптимістично Оптимістично x 1
  16. Orman

    Orman Модератор-бомба

    Розкажу (не)повчальну істроію про хлопчика Біллі. Так от я в школі за оцінки тряслась і плакала і переживала, і в університеті теж (дзвоню після першого екзамену додому, кажу - 4, відповідь «чому не 5»)... вони ні на що не впливають, це ще тоді в часи палеоліту, до ЗНО. Ні на що не вплинув і мій червоний диплом. А от Біллі свистав (інколи плював), на оцінки, зошити в нього їв пес (буквально), і виріс з нього достойний член суспільства, юрист, який не губить документи. Без неврозу, а я з. Карочі...
    Може придумати щось краще за ті оцінки? Може вже десь придумали? Ну і є такі учні як Біллі, які з оцінками чи без будуть казати, що їм не в голові система пряника і батога. І нічого їм не буде, навіть якщо буде двійка. Ну реально, що їм буде? Бити різками і то не помагало.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
    • Зе бест! Зе бест! x 2
    • Корисно Корисно x 1
  17. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Суть в тому, що ти, якщо тебе перестане влаштовувати класична школа, готова взяти свою дитину на домашнє навчання і сама нести відповідальність, що, як вона вчить і чи вчить взагалі. Пересічна мама чи тато спочатку віддають дитину до школи з претензією "там мають навчити", а через пів року починають вчити всіх навколо, як правильно поводитися з їх дитиною і розказують, як та вся школа взагалі непотрібна і неправильна, а ЗНО і без неї можна здати. Я того не люблю. Будь ласка, є домашнє, є екстернат - вчіться як кому зручно. Якщо все ж школа - то дотримуємося правил (чи хоча б намагаємося дотримуватися, чи чесно кажемо "тяжко моїй дитині їх дотримуватися, але згладжуємо той момент, бо є інші моменти, які влаштовують і підходять"). Я не знаю, чи я доступно викладаю свою думку, бо я взагалі не люблю всякої писанини і шкільної бюрократії, але я розумію, що неможливо підходити окремо до вимог кожного учня і їх задовольняти.
     
    • Подобається Подобається x 3
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
    • мімімі мімімі x 1
  18. MalvinkaLv

    MalvinkaLv Well-Known Member

    Ой, болюче питання. Фірма довгий час не може знайти секретаря, бо всі кандидати «з двома вищими» і першим ділом питають, які в них перспективи на цій посаді))) А нам треба документи по папочках сортувати, каву клієнтам робити і т.п.
     
    • Подобається Подобається x 1
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
    • Смішно Смішно x 1
    • Креативно Креативно x 1
  19. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Я даю гарантію, що при бажанні можна дитину довести до неврозу без оцінок, без вчителів і навіть без школи. То є такий тип батьків, оцінки тут ні до чого. Недавно зустріла маму, яка бідкалася, що її дитина в 2,5 роки не хоче вчити букви. До ре, мені шкода тих дітей, які в школі отримували 11-12 і погано здали зно. Потім Біллі мають зайвий привід поговорити. Тому я проти того, щоб робота в школі ні на що не впливала, і так само проти, коли лише робота і старанність формує ілюзорну гарну оцінку. А в сусідній плакальній темі про освіту писала, що мав би вже прийти новий принцип подачі інформації в школі на заміну урочному. Дітям то вже нецікаво, і шкодить їм.
     
    • Баян Баян x 1
  20. NataliaFed

    NataliaFed Active Посиденька з баяном

    Я точно вже писала про свого племінник, чи нє?:facepalm:. Йому оцінки занижували з класу 5-6. Єдиний здав ЗНО так, щоб вступити на юр. фак. універу, державне.
    Я вже маю свого учня і без вчительських оцінок, я знаю/бачу рівень знань своєї дитини. Так, якось часом шкребуть коти ,що не така оцінка, якби хотілось(кому?).
    Оцінювання не уникнути я думаю, ніяк. І, є діти, котрим справді, оцінка-орієнтир і стимул. Інші, котрим і 4/3-норм- в них все добре також).
    З оцінюванням, люди стикаються все своє життя. Комусь важливо чути/знати думку(оцінку) інших і людина цілеспрямовано робить заради цього багато , хтось сам собі знає ціну.
     
    • Безграмотно Безграмотно x 1