Школа: влаштування і наука (2)

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем Myroslava82, 9 Листопад 2013.

  1. Shapokliak

    Shapokliak Well-Known Member

    Дивно, ніби програма одна (чи у Вас не НУШ?), а так по-різному підходять. Але кажуть, головне результат, що дитина мусить вміти і знати, а вчитель вирішує, як того досягти.
    Ми взагалі не маємо таких "звичайних" зошитів (хіба на чорновик чи "подиктувати" -підготуватись до диктанту букв, складів, слів). Всі зошити "друковані" в 2х томах (1 семестр і 2), то задають додому дописати 1-2 завдання, інколи і сторінку, що не встигають в класі, але воно реально не довго, не важко і досить цікаво, бо заодно виконуються якісь завдання, розмальовується, обводиться, є сторінки "кальки" напівпрозорі, то "наводять" тексти і т.п.
    І з математики, і "я досліджую світ" теж друковані зошити.
    Додому стали задавати відразу по закінченню адаптації після 3х тижнів. Наша вчителька має свій аргумент - якщо вони одразу звикнуть , що дома не треба хоч трішки працювати, то потім заставити буде трудно. Хай краще думають, що так має бути. Наші батьки не проти, та й малій подобається, робить з охотою і швидко. Читати часом лінується, але то з тої опери: я і так найкраще в класі читаю, нащо я то буду ще раз перечитувати :girl_crazy:. Тобто є таке, що дурну роботу робити не хочеться... То йдемо на компроміс - читаємо інші книжки по трохи...
     
    • Подобається Подобається x 1
  2. Haidee

    Haidee Well-Known Member Команда форуму

    Їх налякає лише скарга. Бо то є реально порушення всіх засад НУШу. Не те, щоб я якийсь там прихильник НУШу чи ще чогось, але так не має бути, раз офіційно затверджено інше. За оцінки і коментарі такого змісту окремо по шапці треба надавати. Я не дивуюся, що ваш син втратив інтерес до навчання. Все ж таки головне - це підкреслювати сильні сторони (я не люблю, коли на помилки закривають очі, як то тепер роблять деякі вчителі молодшої школи, але має бути баланс). В моєї в зошитах часто є коментарі типу "старайся", "непогано", але нарівні з ними "тут чудово!", "так тримати" і смайлики біля особливо вдалих завдань.
     
    • Подобається Подобається x 4
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
  3. Orman

    Orman Модератор-бомба

    @marianast ваша вчителька займається самоуправством.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
    • Подобається Подобається x 1
  4. HOPIC

    HOPIC Well-Known Member

    Не знаю, в мене в 90х щоденник зявився в 2 класі.
    Скарги і директор напевно вирішать ці питання. Поцікавитися завжди можна чому так
    І ше в аене виникає думка, що вчителька перевіряє грунт на додаткові або щось таке, типу вдома не встигаєте..
     
  5. marianast

    marianast Well-Known Member

    В нас так само + друковані. В косу лінійку вже третій завели.
    Я не можу тут скаржитись і розгони робити. Я можу забрати дитину в іншу школу. Львів і Жовква від нас, на разі, на рівних відстанях. Жовква - те саме, що і тут, в перших школах і гірше. Львів то 12 км до в’їзду , а далі по заторах.... ох, я в печалі.
     
    • Співчуваю Співчуваю x 2
  6. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    а решта батьків що?? Я би перша "хай " в групі підняла.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  7. silvia

    silvia Well-Known Member

    @marianast оцінки це просто аут! Ми теж першачки і у нас в зошитах лише смайлики-сонечка-хмаринки... Мені видається,дитина ще не розуміє значення тої оцінки...чи 9 це добре чи ні...
    При виконанні домашки у нас жодної дати і назви роботи....
    Якого віку вчитель? Застрягла щось вона не там,де треба..
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
  8. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    @marianast , в кожному класі тепер є група в вайбері, а то і 2...
    Ви й так довго терпіли - напишіть своє невдоволення. Я мислю, що нікому це не подобається. То нащо ж мовчати?
     
  9. Lintiajka

    Lintiajka Active Member

    В нас щоденники є з самого початку, але там вчителі хіба клеять наліпки, якщо добре попрацював, і було один раз зауваження про поведінку. Чорнильними ручками почали писати з другого семестру, домашніх взагалі немає, хіба щось не встиг, але таке буває дуже рідко, раз в 2-3 тижні. Бачу все залежить від вчителя, кожен як собі хоче, так і робить.

    Надіслано від мого POT-LX1, використовуючи Tapatalk
     
  10. NataliaFed

    NataliaFed Active Посиденька з баяном

    @marianast ми також біля Львова. В нас також багааато всяких косяків вчительки але оцінки тільки тепер(3 клас) почались. В другому вона десь комусь або за вірш могла поставити і, то хороші, щоб мотивувати. В першому вчителька малювання ставила, то я чула ,як керівничка її за це виговорила, бо нізя)).
     
    • Подобається Подобається x 1
  11. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    а ми відмовились. І попередили директора, що примусити - права не має. Кілька батьків промовчали, але більшість була проти.
    І ми - не Львів. , я розумію - різні автори підручників, різні зошити - друковані і звиклі... але - що забагато, того й свині не хочуть.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
  12. marianast

    marianast Well-Known Member

    Помиляєтесь) Тут ще всі один одного знають з дитинства, всі задоволені, або просто не переймаються. Мені сьогодні в групі написали щодо англійської, копіюю : « А щодо англійського читання, то вчитель тут невинний - це така програма».
    Вчительці десь 45. Перший семестр намагалися діяти згідно нових правил, це було помітно. Зараз якось все швидко відкочується до звиклої пострадянської школи
    Так) Перша оцінка малого була «7» за диктант в класі. Він був щасливий)))) Я йому пояснила що оцінок є 12, де 12 найкраща, а чим нижче тим нижчий рівень знань. Написав собі в стовпчик від 1 до 12, глянув де 7, не розстроївся, але вже не хвалився всім під ряд.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  13. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    в мене нині вечір під назвою "шок шоковий".
    у нас теж таке, але є й такі , як ми "панаєхавшиє"...
    Але, справді, якщо вас нема хоч би 3 батьків, то або в директора вимагати пояснень одразу,або в Райно(чи як там воно тепер),або на сторінку школи у ФБ .
    @marianast , а до якого ви району відноситесь?
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  14. Lintiajka

    Lintiajka Active Member

    Я не була проти, бо малий не дуже любить олівцем писати, вдома як щось собі пише, то тільки ручкою, йому так зручніше. Загалом вчителем задоволена. І йому теж подобається, і школа, і вчителька.

    Надіслано від мого POT-LX1, використовуючи Tapatalk
     
  15. marianast

    marianast Well-Known Member

    Жовківський.
    Я напишу як є. Коли ми вирішили віддати малого в місцеву школу, мій батько, знаючи мій характер, взяв з мене обіцянку, що я не буду тут наводити порядки. Дорожить своєю репутацією). Мене тут майже ніхто не знає, а його всі, включаючи директора, який щоденно через мене передає татові привіти.
    Це кругове товаришування мене нервує.
    Ми планували до вересня 19 справитись з ремонтами- переїздами і повернутися у Львів. Але наймовірніше навчальний 19/20 рік доведеться провести тут.
     
  16. Lintiajka

    Lintiajka Active Member

    Теж радила б звертатися в вищі інстанції, школи дуже того бояться. Бо це вже занадто з оцінками.

    Надіслано від мого POT-LX1, використовуючи Tapatalk
     
  17. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    шкодА... якби Пустомитівський - спробувала би вам дистанційно допомогти "штрикнути палкою" директора....
    @marianast, школа має сторінку в ФБ ? Наша - має. І навіть "хаю" на сторінці директор побоюється.
     
    • Оптимістично Оптимістично x 1
  18. marianast

    marianast Well-Known Member

    Мене справді тішить, що наш випадок в меншості. Значить є зрушення і вони неминуче доповзуть і в райони.
    --- дописи об"єднано, 19 Березень 2019 ---
    Ні. В нас директор мега активний в ФБ. В основному від імені школи.
     
  19. Козенятко

    Козенятко Well-Known Member

    Оцінювання в першому класі має бути формувальним – без жодних абстрактних та караючих номерних оцінок, таємним, адже тільки вчитель, школяр та його батьки мають знати про результати навчання, а також підтримувати постійний зворотній зв’язок для інформування про прогрес дитини. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

    «Для першачків ми передбачаємо стимулююче оцінювання – жодних абстрактних каральних оцінок. Що є надзвичайно важливо, батьки мають бути повністю поінформовані про навчальний прогрес дитини. Саме для цього передбачено свідоцтво досягнень. Воно заповнюється за 51 показником. Серед них є такі, наприклад, як «вміння брати на себе відповідальність» чи «вміння співпрацювати з іншими». Поряд з тим є звичні для нас «уміння писати диктанти», «уміння рахувати в межах ста». Таким чином батьки будуть поінформовані, які є сильні сторони дитини, а де ще треба більше попрацювати», – зазначила Міністр.

    Для того, щоб повноцінно реалізувати цей підхід, МОН підготувало форму свідоцтва досягнень. Воно містить два блоки. Перша частина – особисті досягнення – заповнюється двічі протягом року. У жовтні – проміжне оцінювання та в травні – підсумкове оцінювання. Друга частина – предметні компетенції – заповнюється лише в травні в межах підсумкового оцінювання.
    Для оцінювання учнів пропонується чотирирівнева система: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «ще потребує уваги і допомоги».

    Окрім зафіксованих навчальних результатів, що містяться у свідоцтві і за якими здійснюється оцінювання, вчитель може додавати свої характеристики, про які бажає поінформувати батьків. Також свідоцтво передбачає поле для розгорнутого коментаря вчителя, що може бути адресований батькам учня для глибшого розуміння розвитку дитини.

    Для вчителів також підготовлено докладні методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу.

    У них наголошується, що метою оцінювання учня в першому класі є:
    • формування впевненості в собі, в своїх можливостях;
    • відзначення будь-якого успіху;
    • акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках;
    • діагностування досягнення на кожному з етапів навчання;
    • адаптування освітнього процесу до здатностей дитини;
    • запобігання виробленню страху помилки;
    • виявлення проблем і вчасне запобігання їх нашаруванню;
    • стимулювання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів.
    Новий формат оцінювання також передбачає обов’язкове залучення дитини та вироблення у неї здатності до самоконтролю та самооцінювання.

    «Для організації самоконтролю можна використовувати різноманітні листки самооцінювання, оформлені у цікавий для дітей спосіб. Здійснення зворотного зв’язку з учнями в процесі оцінювання кожної виконаної роботи має орієнтувати їх на успіх, підтримувати й надихати на саморозвиток і вдосконалення», – йдеться у документі.

    У методичних рекомендаціях наголошується, що діти початкового шкільного віку дуже чутливі до оцінки дорослими, і вчитель має дуже уважно ставитися саме до цієї вікової особливості своїх учнів.

    «Молодші школярі мають характерну особливість сприймати оцінку за виконання якогось завдання як оцінювання себе, а тому негативну оцінку вони розуміють як вияв негативного ставлення до себе з боку вчителя», – пояснюється у документі.

    Педагогам радять під час організації навчання взагалі і оцінювання в першому класі зокрема створювати для учнів ситуацію успіху.

    «Навіть невеличке досягнення надихає дітей. А вчитель, звичайно, завжди може знайти можливість запропонувати таку ситуацію, дати таке завдання, щоб навіть найслабший учень міг вирізнитися з кращого боку; дуже важливо похвалою відмітити навіть ледь помітне просування уперед: «Добре! Твоя буква А зараз набагато краща», – пояснюється у методичних рекомендаціях.

    Для того, щоб дати вчителю зрозуміле керівництво до дій, у методичних рекомендаціях виокремлюється 5-ступеневий алгоритм роботи вчителя з оцінювання у першому класі.

    Перший крок, що мусить здійснити вчитель – це формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей.

    Вчитель спільно з учнями розробляє й обговорює цілі уроку (заняття). Ціль має бути вимірною, щоб через оцінювання з’ясувати, на якому рівні вона досягнута.

    Наступне – це ознайомлення учнів із критеріями оцінювання, адже це робить процес прозорим і зрозумілим. Чим конкретніше сформульовані критерії оцінювання, тим зрозумілішою для учнів є діяльність щодо успішного виконання завдання.

    Третім, не менш важливим кроком для створення успішної системи оцінювання в класі є забезпечення активної участі учнів у процесі оцінювання.

    «У процесі оцінювання важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень дитини. Складнощі в навчанні необхідно обговорювати з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини. Водночас доцільно залучати дітей до взаємооцінювання, при цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення. Це активізує навчання, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню адекватного ставлення до зауважень, рекомендацій, зміцнює товариськість та відчуття значимості кожного в колективі», – йдеться у методичних рекомендаціях.

    Четвертий крок – забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія).

    Зазначається, що в процесі навчання першокласників важливе значення має становлення елементів рефлексії, спрямованих на спостереження своїх дій та дій однокласників, осмислення своїх суджень, дій, учинків з огляду на їх відповідність меті діяльності, оскільки початкові навички рефлексії у повному обсязі мають сформуватися наприкінці молодшого шкільного віку.

    «Здатність до персональної рефлексії у дітей 6-7 років є достатньо обмеженою, але можливості для її розвитку більші під час роботи в групі. Спонукають до рефлексії запитання: «Що нового дізнався на уроці?», «Що привернуло твою увагу?», «Що нового у спілкуванні?», «Що тебе найбільше схвилювало (що нового в емоціях)?», – зазначається в документі.

    Й п’ята частина алгоритму дій вчителя, що має створити ефективну систему оцінювання в класі, – корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

    «Формувальне оцінювання дає можливість вчителю, відстежуючи рух дитини до навчальних цілей, здійснити корегування освітнього процесу на ранніх етапах, а учневі – усвідомити відповідальність за своє навчання. Оцінка діяльності учнів має бути позитивною. У випадку невдач або непосильності певної роботи для конкретного учня доцільно запропонувати йому легше завдання, аби оцінити й підтримати зусилля», – радять в МОН.

    Також підкреслюється, що інші компоненти формувального оцінювання такі як: конкретний аналіз допущених учнем помилок і труднощів, що постали перед ним, та конкретні вказівки про те, як покращити досягнутий результат, є дуже важливими, але не підходять для першого класу. Ці компоненти спеціалісти радять почати застосовувати з другого класу й поглиблювати рівень за рівнем протягом початкової школи.

    Роз’яснюючи особливості навчання дітей у початковій школі, Міністр наголосила, що в першому класі діти не мають жодних домашніх завдань. При цьому в 2 класі час на виконання домашніх завдань має бути до 45хв, у 3 класі – до 1год 10хв, у 4 класі – до 1год 30хв.

    «Важливо цього часу дотримуватися, щоб дитина не перевтомлювалась і не втрачала мотивації до навчання. Треба пам’ятати, що позаду в неї був навчальний день», – додала Лілія Гриневич.







     
    • Подобається Подобається x 1
  20. nibysh

    nibysh оптимістка з сумнівами

    @Козенятко, все чудесно, але @marianast не буде діяти самостійно з прапором" і один у полі воїн".. вище вона написала причини.
    Тому, можливо, на ДП є хтось такий, хто зможе "вкласти " директорові в голову, що в першу чергу йому не є вигідно ,щоб його школа прославилась непокорою щодо виконання нових законів освіти.