А в школі... а вдома...

Тема у розділі 'Діти-квіти', створена користувачем Liliyah Romanova, 14 Серпень 2015.

  1. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Хочу розповісти деякі речі про канадську школу і про наш досвід. Ну, чи про мої відкриття за один-однісінький рік домашнього навчання.
    Школи бувають різні, але в мене якось так склалося, що назбиралося багато негативів, а позитиви щось перестала бачити.
    От думаю, може, то в мене дивні переконання й очікування, а насправді тут школи просунуті й такого всім би хотілося?

    Моя перша претензія почалася із того, що з третього класу раптом зникли домашні завдання. І кожного разу, коли я питалася, чи справді їх нема, мені вчитель чи вчителька відповідали, що так, бо вони "не вірять у домашні завдання". Не знаю, на чому базується таке "невірство", бо наш досвід показав, що четвірку з математики можна виправити за півроку (четвертних оцінок не було, лише за семестри) на тверду п'ятірку, роблячи вдома завдання з математики протягом 20-30 хвилин.

    Наступною проблемою стала надмірна компутеризація та брак обмеження на доступ до інтернету. Наприклад, діти можуть собі створити профілі в соцмережах, дивитися відео на ютубі, бавитися онлайн ігри. І вчителі саме такі зауваження пишуть батькам: на уроці французької показував однокласникам відео на ютубі. До речі, єдині існуючі домашні завдання були онлайн-ігри. Я спершу не повірила, сказала, що без записки від учителя на таке не погоджуся. Вчитель прислав записку, що так, онлайн-гра - це домашнє завдання з математики. (рівень примітивний, я навмисне просила математиків "старої школи" сказати мені свою думку) А ще були онлайн-ігри на тему Середньовіччя. Проста собі симуляція "середньовічне село". Жодних навчальних моментів я в ній не побачила і дитина ніяких фактів розповісти теж не могла.

    Ще один цікавий момент. Із шкільної програми викинули граматику. Письмо й читання залишили, а граматику - геть. При тому письмо - це виключно написання текстів, і все друкованими літерами. До 6-го класу включно курсивом ніхто писати не вчить, більше того діти реагують на це слово (та й будь-що написане вручну таким чином), як на якусь чуму. Може, то тільки мені таке траплялося, але ніби кажуть інші батьки й вчителі з інших міст, що це поширене явище. Єдине, є вчителі старої закалки, котрі розуміють, що граматика є важливою і власними зусиллями втискають граматику в навчання.

    Дуже багато предметів вивчають "стрибковим" методом. Тобто нема системи, просто таке собі стрибання по різних темах. І нема повторення вивченого матеріялу. Тут уже від учителів слухала відгуки. Нема часу повторювати вивчене. І самі ж визнають, що діти дуже багато забувають й мало-що засвоюють.

    Читання. Діти взагалі або майже не читають класиків. Якщо читають щось, то тільки адаптовані, переписані й спрощені версії. Наприклад, Марка Твена вони читають у спрощених версіях, а вже оригінал не розуміють. Найбільше читають комікси. Дуже багато дітям дають читати сучасну літературу, а вона часто має сюжети та теми некорисного характеру.

    Зараз гряде нова мода. Тепер діти вчитимуть дітей. Тобто вчитель поділить дітей на групи, дасть їм книжку й казатиме: прошу прочитати такий-то параграф, розказати один одному, про що ви прочитали, а мені скажете, чи маєте якісь питання.

    Ну і моральний аспект. Анатомію раніше починали вивчати у 5-ому класі. Зараз прийняли нове "сексуальне виховання", де дітям в 3-ому класі в обов'язковому порядку будуть розповідати про те, якими хорошими та нормальними є одностатеві сім'ї, або про те, що те, з якими геніталіями ми народилися, може зовсім не бути пов'язним із тим, якою статтю ми себе насправді бачимо. Про ерекцію, анальний та оральний секс та інші речі тепер будуть розповідати в класі 6-7, заохочуватимуть до мастурбації "для приємності" з 6-го класу. Слухала й читала інтерв'ю вчителів про те, як вони розповідали діткам про одностатеві шлюби з 4-5 років, на власному прикладі. Мені ця надмірна сексуалізація зовсім не подобається.

    Насущною проблемою є трансгендерні діти. Зараз обговорюють у медіях і не тільки цю тему й те, що пора прибрати поділ на статі зі шкіл, і мають зробити "безстатеві" туалети. Зараз ситуацію вирішують таким чином, що хлопчик, який вважає себе дівчинкою, має право ходити в дівочий туалет та користуватися дівочою перебиральнею, і відповідно, навпаки.

    Ось із такими цікавими речами доводиться стикатися батькам і дітям у місцевих школах (я обмежу розповідь до провінції Онтаріо, бо в інших провінціях досвіду не маю). І в світлі цього всього все більше сімей обирають альтернативні способи навчання замість безплатної шкільної освіти.

    А ви бачите в описаних речах позитив чи негатив?
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Інформативно Інформативно x 4
    • Подобається Подобається x 3
    • Корисно Корисно x 1
  2. Vittoriya

    Vittoriya Well-Known Member

    Після прочитаного я не дивуюсь, чому в Канаді так поширене навчання вдома і чому мама таки може навчити більше.... Може тому я і зрозуміти цього не можу, бо таки рівень навчання в нас та й в Польщі теж зовсім інший і отаких речей
    Не знаю як в в Україні, але католицька Польща такого в житті не допустить в школи...
     
    • Подобається Подобається x 3
    • Оптимістично Оптимістично x 3
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  3. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Я розмовляла зі священиком, який вчив у католицькій школі (в іншому місті), то він мої надії на те, що, може, в Оттаві не так, наніц розвіяв. Фактично, залежить усе від кожного окремого вчителя. А тут від 4 років і до 6-го класу дітей кожного року вчить усіх предметів інший вчитель. Якщо в католицькій школі буде вчитель, який вважає, що одностатеві пари - це норма, то такого він і дітей буде вчити. Нам пощастило, бо в 5-ому класі була нормальна вчителька, а на 6-ий ми Дарка забрали зі школи.
    Колись мій вуйко (він у Штатах мешкає) приїжджав до Львова й казав, що в американських школах все дуже спростили, бо чорні діти нічого не встигали. Я тоді думала, що він расист. Хоча, я й зараз не впевнена, чи то таки не расистська позиція, бо можливо, спрощення освітньої програми відбулося зовсім з інших причин.
     
    • Подобається Подобається x 1
  4. Colombina1982

    Colombina1982 Well-Known Member

    А католицька Ірландія і одностатеві шлюби? То все питання часу і здорового глузду, якого, схоже, все менше.. Однозначно за таких умов домашнє навчання - складний, важкий, але оптимальний шлях для розвитку дитини. Та, зрештою, дитині потім поруч жити з випускниками звичних канадських шкіл, обтяжених наслідками такого виховання для їх розуму і психіки.. Сумно..
    Те ж саме мені казав наш родич з Канади (Саскачеван), хтозна, які були справжні причини, але така думка, схоже, поширена..
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Інформативно Інформативно x 1
  5. Skifia

    Skifia миється в бані

    Напевно проблеми були не через "чорних", а через неблагополучність родин і інші фактори напевно:girl_smile: І щожо тої надмірної сексуалізації. Як на мене, то краще, щоб діти знали якісь потрібні основи, свої права і що є добре а що зле:girl_yes2:. Ніж як в СССР - де сексу типу "не було", зато було повно маніяків і збоченців, і діти не дуже могли зрозуміти і сказати що до чого і що щось не так. І про всілякі аспекти варто знати, що буває в світі (бо зочете ви того чи ні, але дитина вме одно це все взнає, і краще то взнати в науковій і адекватній формі:girl_yes2:). Інше питання щоб різні відхилення не представлялись і не навязувались як норма. Але, @Liliyah Romanova, не в усьому варто надіятись і на церкву, бо це такі ж люди, і іноді талрять таке, що волосся дибки стає (і фінансові зловживання і інші неблагочестиві речі). І ще: багато західних священників вже дають шлюб гомосексуальним парам, до речі. І та тенденція може поширюватись.Не знаю усієї вашої ситуації, але найоптимальніше було б даьтти вашого малого в хорошу приватну школу, де є добрий підхід до навчання різних дітей. Або вчити дітей вдома, присвятити себе цьому, якщо иак не бажаєте інтегруватись в тамту систему (хоч з того погляду це мало що змінить, все одно будуть там жити і стикнуться з тим всім, хіба знання будуть в дітей кращі, якшо там такі слабкі школи:girl_in_dreams:). І без комп'ютерів зараз направду нікуди, чи ви і від того збираєтесь дітей відгородити:girl_crazy:? Та й історія з тим чоловіком з 7-ма дітьми, де ніхто не працює і надія на добрих людей, не дуже обнадійлива. Ну хіба в тій "поганій " Канаді, бо в нас в такому разі думаю що ще важче б було:girl_smile:
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Подобається Подобається x 1
  6. irushka

    irushka Well-Known Member

    А мені оцей пункт подобається. Як на мене, то найефективніше можна навчитись чогось, навчаючи інших. Можливо воно має чергуватись з іншими методами і мати різні варіанти, але загалом це не є погано.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    Я часом теж у них не вірю, дивлячись з якими муками моя дитина сидить вже втомлена після школи і годинами робить те домашнє, щоб аби зробити. Може воно щось і відкладає в голові, але як зробити ті домашні не такі мученицькі?
     
    • Подобається Подобається x 4
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2
  7. Colombina1982

    Colombina1982 Well-Known Member

    Мені, до речі, теж, але за умови, що вчитель не просто скаже "нема питань? ідемо далі", а перевірить, як саме діти сприйняли і засвоїли матеріал. І не просто похвалить, але й вкаже на помилки і викладе "офіційну точку зору", нехай і дискутуючи з дітьми (чого в нашій системі явно бракує, бо часом вчитель в результаті дискусії почувається немудрим )) )
    Ну ще друковані літери, то таке, а як можна викинути граматику, мені щось незрозуміло. Пиши-читай, а як - байдуже? Напевно, на канадських форумах немає "аффтарських" тем, бо це - нетолерантно, та й суть помилок з таким підходом до освіти мало хто зрозуміє ))
    Комікси, соцмережі, онлайн-ігри для дітей принаймні молодшого шкільного віку я вважаю злом, в нас доступ до інтернету в нашій присутності і з навчально-пізнавальною метою, + часом мультфільми, і якось дитина від його браку не страждає і не деградує ніби. Як і без коміксів.
    Інформація про анальний секс в 5 класі - це бомбічно. Є перспектива до закінчення школи стати більш обізнаним за батьків щонайменше по теоретичній частині. Я розумію, що статеве виховання мусить бути, але якось в руслі традиційних зносин, з врахуванням особливостей дитячої і підліткової психології і не суто фізіологічне, а з акцентом на моральності і відповідальності все-таки. Приклади одностатевих шлюбів навіть коментувати не буду ))
    Ну а стосовно "трансгендерних дітей", то здається мені, що завдяки таким новаціям природне зацікавлення протилежною статтю буде набувати неприродних форм, і не "трансгендерні" (якщо такі бувають) ощасливляться, а звичайні розбестяться достроково.
    Принаймні завдяки домашнім завданням в мене є можливість виявити, на чому моя дитина "стопорить", і виправити це разом з ним чи з допомогою додаткових занять. А так - "все добре, мама, нічого не задали" (а як щоденника нема, то взагалі благодать) і раптом найнижчі бали.. власне і не на балах залежить, а на тому, що до дитини не дійшло, і далі їй буде ще важче.
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
    • Подобається Подобається x 1
  8. сніжна

    сніжна Кішка, яка "сама по собі"

    мій брат в Канаді ( донька в нього практично ровесниця мого)негативно відгукується про рівень тамтешньої освіти Тому його дитина періодично навчається тут у бабусі у гімназії у Львові. А коли її забирають в Канаду, то він завжди просить передати наших підручників. Наприклад, минулий весь навчальний рік вона здобувала освіту у Львові
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    і теж таки, вже з чоловікової родини: дитина навчалася тут, а потім- вже у Польщі ( мама вдруге вийшла заміж і переїхала до чоловіка). То вони дійсно кажуть, що польська освіта їм подобається більше. ДОнька там закінчила вже школу і зараз у Краківському університеті навчається
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    100%. Осбливо це відчутно у старшій школі. Коли підлітковий вік і т.п. і діти, які вже добре адаптувалися в шкільних умовах, починають відверто халявити, де можна. І хороша оцінка- для мене то не є показником того, що дійсно десь "не плаває".
     
    • Інформативно Інформативно x 2
    • Подобається Подобається x 1
  9. сніжна

    сніжна Кішка, яка "сама по собі"

    мені то теж дуже "сподобалося" :)
    а от у мене таке питання виникло, базоване на свіжому прикладі у сім ї знайомих : вони тут притримувалися філософії анскулінгу ( фактично, одного з напрямів домашньої освіти). Дітям було супер і все подобалося.Але так сталося, що виїхали у Німеччину. А в Німеччині дитина обов язково має ходити до школи. Там заборонений хоумскулінг. І от зараз мають халепу, бо їх 10-12 річні діти окрім базових знань математики та письма, отриманих вдома, нічого не мають. Зараз такі обставини, що дійсно не знаєш, де можна опинитися . І так виходить, що тоді дітей свідомо обмежили ?Бо зараз малі там дуже важко адаптовуються
     
    • Подобається Подобається x 3
  10. cjomcjomka

    cjomcjomka Content - fairy

    у класі, де вчилась я, вчителька алгебри та геометрії поділила нас на групи. В кожній групі 4-5 осіб один сильніший учень мав ще раз пояснити в позакласний час своїй групі "слабших" матеріал і разом з ними робити домашнє завдання, а на початку кожного уроку керівники груп звітували про те, як справи з засвоєнням матеріалу в підопічних. Було досить ефективно, шкода, що тільки з одного предмету.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    я бачу виважену батьківську позицію, прийняття рішення і те, як Ви того свого рішення дотримуєтесь.
    Думаю, оцінку давати не вправі ніхто і кожен говорить виключно за себе.
     
    • Подобається Подобається x 1
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  11. Colombina1982

    Colombina1982 Well-Known Member

    Я вважаю, що якщо вже братися за домашню освіту, то має бути свідомість того, що треба опанувати програмовий матеріал з базових предметів на рівні середньої школи (як на мене,музика-малювання, то вже опціонально в залежності від здібностей дитини). Бажано так, щоб дитина могла потім здобути професію у навчальному закладі (хіба що стане продовжувачем родинної династії, то навчиться коло вас). І бути свідомими того, що справишся, зможеш дати собі з тим раду як вчитель. Бо тільки читати-писати-рахувати - це не освіта, і справді обмеження дитини.
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  12. Vittoriya

    Vittoriya Well-Known Member

    Знаєте, що мені чоловік на ту тему сказав- то чого нас, на пострадянському просторі, де така ніби добра освіту так зле, а в них там, де ніби освіта на такому примітивному рівні так все йде вперед? Так всі гонять на Америку а в той же час всі користають фейсбуком, мріють про Еппли і так далі. Саме там то твориться, бо в людей виховуть фантазію, якусь свободу мислення, а нас в школаз затовчують зазубреним матеріалом і радянськими ще програмами, де учень не має права сам думати і свою думку висловлювати, а тільки то, що йому сказали.
     
    • Подобається Подобається x 5
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
  13. Colombina1982

    Colombina1982 Well-Known Member

    Та бо їх авторів навчали по "ще тих, старих добрих американських програмах .." :)
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  14. сніжна

    сніжна Кішка, яка "сама по собі"

    конкретно в тому вищенаведеному випадку діяв принцип "свободи" . Тобто діти читали літературу, яку їм радили батьки або якою цікавилися самі. Дивилися пізнавальні передачі. Але от стосовно власне навчання, то лише проходили підручники з мови та математики.І то за принципом " якщо сьогодні не хочеться, і завтра не хочеться, то будемо вчитися тоді, коли захочеться". Мови , окрім рідної, теж не вчили. За принципом- "треба буде- тоді вивчимо". На запитання власне про те, чи не обмежують вони дітей, батьки прямо казали, що "якщо захочуть діти ходити до школи, то вони не перечитимуть" ( але як дитина, яка ні дня не була в школі може знати- хоче вона туди чи ні? Зрештою, якби після звичайної школи дати дитині можливість навчатися в таких умовах домашньої свободи, то, звісно, що вона обере друге. А не щодня просиджувати у школі і мати систему). Зауважу, що діти там в тій сім ї дуже соціалізовані і гарно виховані. Але от система анскулінгу почала боком вилазити там, де її стало неможливо притримуватися.І так тоді зараз виходить, що це власне батьки обмежили свого часу дітей. І створили зайві проблеми в першу чергу для дітей , коли ті потрапили в інші обставини.

    п.с.я маю багато претензій до нашої системи освіти. І школу не любила і не люблю. Але не уявляю домашнього навчання , наприклад, для свого підлітка. В першу чергу тому, що то врешті-решт перетвориться у хаос. І не знаю, чи за кілька років не почую звинувачення від нього у свою сторону.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    в тому то і справа, що це не так проблема школи як школи, як проблема тих навчальних програм, які складаються теоретиками, які в школі ні дня не працювали. Зате самі пройшли усю систему радянської школи, де крок вліво-крок вправо- розстріл.І які не враховують, що розвиток сучасних дітей геть інший.
     
    • Подобається Подобається x 3
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  15. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Тут ключова відмінність у словах "ще раз". Тобто це означає, що вчитель уже щось пояснив до того. На жаль, це буде залежати від вчителя особисто, як і перевірка, чи матеріял засвоєний. У мене взагалі враження, що все просто зводиться до того, що вчителі хочуть нічого не робити й отримувати зарплату.
     
    Останнє редагування: 14 Серпень 2015
    • Подобається Подобається x 1
    • Погоджуюся Погоджуюся x 1
  16. irushka

    irushka Well-Known Member

    А я навпаки бачу тут гарне зерно, звісно що все залежить як це організувати, але загалом цим ми даємо дітям проявити власну розумність, насправді діти набагато більше можуть, якщо дати їм можливість самостійно дійти до якоїсь істини і саме так розвивається і логіка і фантазія і віра у власні можливості. От є наприклад такий індійський вчений Сугата Мітра, він проводив такі експерименти з дуже малозабезпеченими дітьми, які не мали можливості ходити до школи, він просто ставив перед ними комп`ютер і давав завдання і діти знаходили відповіді самі. Але основне, що має рухати дітьми в навчанні - це зацікавлення і бажання і я би весь навчальний процес будувала саме на тих засадах - не вбити в дітях природний інтерес.
    А статтю про Сугата Мітра можна почитати тут
     
    • Погоджуюся Погоджуюся x 3
    • Подобається Подобається x 1
    • Корисно Корисно x 1
  17. padesnig

    padesnig Well-Known Member

    А мені здається що навпаки те саме повторють забагато, але може це для моєї дитини так, а іншим треба повторювати.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    Це лише одне із занять. А ще вони самі собі оцінки ставлять, не справжні, але іх просять оцінити свою роботу, що мені дуже навіть подобається.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    Нам додому присилають лист де детально написано про що ім розказують і просять в дома про це говорити. Лист треба підписати, що ти погоджуєшся щоб твоя дитина відідувала цей урок. Про одностатеві шлюби ще не говорили, тільки про звичайну сім"ю. В четвертому класі будуть розказувати про зачаття на рівні анатомії ( не інтеркорс).
     
    • Подобається Подобається x 1
  18. padesnig

    padesnig Well-Known Member

    В нас завдання досить короткі десь на 20хв. і не кожен день.
    Діти в Онтаріо проводять 7 годин в школі - це набагато більше ніж в Україні, може ім і непотрібно домашніх завдань після такого довго дня.
     
    • Подобається Подобається x 3
    • Інформативно Інформативно x 1
  19. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Мої батьки працюють у школі вже багато років. Тато колись брав участь у таких експериментах. На жаль, вони не ведуть ні до чого доброго. Це для дітей лише можливість нічого не робити. Ні матеріялу не подають, ні знань не перевіряють. Коротше, виходить анскулінг найгіршого зразка в шкільних стінах.
    Дарко мав більш класичну систему, то все одно я бачила суттєву деградацію. Просто тому, що вчать якимись стрибками. І коли ми почали домашнє навчання, я боролася із тим, що дитина засвоїла в школі, що можна нічого не робити й нічого не робити це круто. А от працювати - це вже для лузерів. І коли ми робили вдома додаткові заняття, він постійно зі мною за то сперечався, бо "такого ніхто не робить" і домашнього завдання нема. А за рік домашнього навчання дитина знову полюбила навчання, почала шукати різні теми для самоосвіти, як раніше, і останні місяці я взагалі з ним не боролася за те, що треба робити якісь завдання. Саме усе робив, я часто навіть не мусіла нагадувати.
    Тобто я би не була проти таких еспериментів, якби було видно прогрес і користь, а не ще більше отупіння.
    --- дописи об"єднано, 14 Серпень 2015 ---
    Та власне десь до третього класу були короткі завдання. Тратили ми на них мінімум часу. Відколи вони зникли, я помітила хіба мінуси.
    Може, то теж від учителя залежить? Бо ті, з ким я говорила, кажуть саме про те, що на повторення нема часу. І, мабуть, треба про вік дитини говорити також.
    Тут дивлюся, що батьки, які забрали дітей зі школи після 7-8 класу, починають навчання із програм 5-6 класу. І я тому анітрохи не дивуюся.
     
    • Подобається Подобається x 1
  20. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Вам розповісти про статистику абортів і малолітніх мам у Пн. Америці? Не бачу нічого кращого.
    Не зовсім розумію, що саме ви хотіли сказати цим.
    У Канаді католицькі школи мало чим відрізняються від загальних. Вона такі ж державні, просто з хрестиками і названі на честь різних святих. Але різниці як такої я взагалі не бачу. Ну хіба на меси дітей водять гурмою та до сповіді раз на рік.
    Ми взагалі мали цілу проблему, бо в першому класі вчителька вирішила, що моїй дитині краще не виділятися, що він греко-католик і він почав встидатися не тільки хреститися по-своєму, а взагалі почав встидатися того, що він українець. Нам три роки зайняло, аби то виправити. Але Церква тут ні до чого, навпаки, якби Церкву так не намагалися витіснити звідусіль і не переслідували все християнське, часом зовсім неприховано, то не доходило би до таких маразмів у цьому суспільстві, до яких дійшло: і діти в одностатевих сімей, і трансгендерні приколи, і евтаназія, і он уже психологи говорять про те, що педофілія - це сексуальна орієнтація, а не збочення. Демократія виникла завдяки християнству, якщо християн починають переслідувати, демократія іде спати.
    Ну так, є цілі християнські церкви, які повністю асимілювалися із тим, що проповідує суспільство. Більше того, самі пастори та єпископи тепер відкрито показують, що вони живуть в одностатевих стосунках. Це нічого не означає. Те, що хтось прикидається християнською організацією, не значить, що він такою організацією насправді є. Католицька Церква попри свої проблеми ніколи не визнає таких шлюбів за шлюби й за сім'ї.
    Якби була така фінансова можливість, віддали би в католицьку приватну.
    6-ий клас моя найстарша дитина вчилася вдома. Я бачу дуже багато позитивів, яких ми досягнули. І став більше впевненим у собі, і перестав бути злим та нервовим, і бажання вчитися з'явилося, і компутерна залежність зникла, і книжки почав читати запоєм, як раніше. У нас якось за період 5-го класу відбулася така деградація, що я власної дитини не впізнавала.
    Ну і я не маю на меті дітей відгородити від чогось, я просто хочу, аби вони мали здорове й міцне коріння, коли на них налетить шторм суспільних маразмів.
    У школі дитина мала настільки необмежений доступ до компутера й інтернету, що в нього виробилася залежність. Він перестав читати книжки, перекинувся цілковито на комікси, перестав цікавитися різними темами, як то було завжди. Мені було дуже страшно бачити, як та залежність вплинула на мою дитину. Він брехав, що йде на ровер, а сам ішов бавитися онлайн-ігри на компутері в бібліотеці (блага цивілізації і туди дійшли). Ми вдома мусіли скасувати час на компутері майже цілковито саме через те, що в школі було забагато. І коли забрали його зі школи на 6-ий клас, то перші місяці компутера майже не давали. Зараз у нього цілковито нормальне відношення до того й він не проміняє книжку чи парк на компутерні ігри, хоча любить у них пограти.

    Школа взагалі мала цікаву практику. Діти грають в ігри й роблять відео того, що роблять. Так от у школі вирішили ці відео показувати в класах. Діти почали змагатися, в кого краще відео, почалися бійки, сварки, поділ на групи, приниження. Ну якось воно так...
    Я не за печерні принципи, звичайно, але має якось бути все в міру, без шкоди дитячому розвиткові.
     
    • Подобається Подобається x 4
    • Погоджуюся Погоджуюся x 2